Avtalevilkår
Nedenfor finner du avtalevilkårene for våre tjenester, som alle kunder plikter å holde seg oppdatert på. Ved større endringer vil vi sende ut informasjon på e-post. Dersom det skjer interne endringer i din bedrift, ber vi deg om å sende ny e-postadresse til post@zindmedia.no, slik at riktig kontaktperson mottar fremtidige oppdateringer.
Nettside
Standard avtalevilkår for Zind Media nettsider – 01.01.2025
Partene i denne avtalen er:
Zind Media (leverandør) org nr 933064360
Kunden som angitt i kontraktsdokumentet og som har bekreftet avtalen (Kunden)
Denne avtalen består av følgende dokumenter: Kontraktsdokumentet, disse standardvilkårene og eventuelle skriftlige endringsavtaler. Ved motstrid mellom dokumentene skal kontraktsdokumentet ha forrangen. Avtalen er kun bindende når Leverandøren har mottatt kontraktsdokumentet bekreftet enten skriftlig eller på mail fra Kunden. Alle avtaler inngått med leverandøren skal gjøres skriftlig herunder fysisk signatur eller digital bekreftelse. Eventuelle endringer i eksisterende avtale skal gjøres skriftlig i form av ny avtale eller skriftlig endringsavtale. Personen som inngår avtalen eller endringer i avtalen bekrefter at han/hun har signaturrett for Kunden.
2.1 Avtalevilkår
Dette dokumentet beskriver vilkår for tjenesten nettsider. Separate avtalevilkår eksisterer for leverandørens øvrige tjenester.
Leverandøren benytter tredjepartsleverandør på publiseringsplattform/verktøy. Ved inngåelse av denne avtalen aksepterer Kunde tredjepartsleverandør sine retningslinjer.
2.2 Produkter og pris
Kunde er opplyst, i kontraktsdokumentet, om priser. Dette kan endres av Leverandør. Det vil forekomme skriftlige varsler, sendt på mail til bestiller, ved endringer av priser som overgår konsumprisindeksen.
Eventuelle tillegg av nye sider eller undersider som blir inkludert etter signering av avtalen og/eller oppstartsmøtet vil bli fakturert i henhold til gjeldende priser. Dette skyldes at nettsidens prissetting er basert på informasjonen vi mottok ved utarbeidelse av det opprinnelige tilbudet.
2.3 Varsler
Alle varsler eller krav etter bestemmelsene i avtalen skal gis skriftlig ved post eller epost til partenes representanter. Det skal tydelig identifiseres hva varselet eller kravet gjelder og klart angi de de rettigheter og plikter som påberopes.
2.4 Konfidensialitetsplikt
Partene plikter å bevare taushet om alle konfidensielle forhold omkring oppdraget og annet som vedrører partenes forretnings og bedriftsmessige forhold. Partene plikter å bevare taushet om opplysninger og informasjon partene får, og som partene bør forstå at den andre part ønsker skal behandles konfidensielt. Dersom en part søker bistand hos en tredjepart skal også tredjeparten pålegges slik taushetsplikt.
3.1 Nettsider
Leverandøren skal utarbeide, levere og drifte nettsider for kunden i henhold til avtaledokumentet
3.2 E-post og domene
Kunden har selv ansvar for e-post og domene så fremt dette ikke er satt opp av Leverandør. Kunde er også ansvarlig for at det pekes mot Leverandørens nettside tjeneste. Kunde er forpliktet til å følge de domeneregler som til enhver tid måtte være fastsatt, herunder ICANN og Norid sitt regelverk.
Hvis Leverandør (Zind Media) betaler for domenet og mail vil dette bli fakturert kunde på årlig basis. Domene koster kr 39,- i måneden per domene. Mail koster kr 49,- i måneden per e-postkonto for opp til 1GB. Ved økte priser som overstiger konsumprisindeksen vil kunden bli informert om dette skriftlig.
3.3 Support
Support utøves av Leverandør i dets ordinære åpningstider. Feilmelding må sendes på e-post til kontaktperson hos Leverandør eller til post@zindmedia.no eller per telefon. Før feilen blir meldt inn på mail eller telefon er Kunden pliktig å undersøke om feil skyldes Kundens eget utstyr, andre tredjeparter eller konfigurasjon. Dersom Kunden melder inn feil som ligger utenfor Leverandørens ansvarsområde, for eksempel feil på eget utstyr, nettverk, tjenester Leverandør ikke står for eller feil forårsaket av kunde, kan Leverandør kreve at nødvendige omkostninger forbundet med feilsøking dekkes av Kunde med gjeldende timesatser.
3.4 Backup
Leverandør tar backup av løsningen. Kunde er imidlertid selv ansvarlig for å ta backup av innhold på egne sider. Leverandør er under ingen omstendighet ansvarlig for kundens tap av data eller innhold.
3.5 Rett til endringer av tjenesten
Leverandør kan etter eget skjønn foreta nødvendige tekniske endringer og oppdateringer av tjenesten så lenge det er fordelaktig for kunde. Ved andre endringer skal Kunde bli varslet.
3.6 SLA
Leverandøren garanterer for oppetid på 99 prosent per år. Varslet nedetid eller feil på utstyr hos tredjepart utenfor Leverandørens kontroll innbefattes ikke i garantien.
3.7 Trafikkbegrensninger
Tjenesten inkluderer hosting for normal trafikk bruk og størrelse på nettsiden. Dersom Kundens nettsider genererer mer eller større enn det som blir ansett som normalt skal Kunden motta varsle om dette, med forespørsel om endringer på nettsiden eller oppgradering av avtalt løsning.
3.8 Kundens medvirkning
Kunden er ansvarlig for å rettighets erklære, samle og oversende til Leverandør alt av materiell som er nødvendig for produksjon av nettsiden, herunder bilder, logofiler, tekster m.m. Hvis Kunde uten å gi beskjed til Leverandør ikke oversender nødvendig materiell for produksjon etter to (2) purringer, har Leverandør rett til å fakturere og kreve betaling av Kunde i henhold til inngått kontrakt. Dette er på bakgrunn av avsetning av tid og ressurser hos Leverandør. Leverandør vil være pliktig til å utføre arbeid på nettsiden så lenge materiell er levert inn innen seks (6) måneder fra avtaleinngåelse. Dersom seks (6) måneder går uten at Leverandør mottar nødvendig materiell er Leverandør fristilt fra avtalen.
Dersom Kunde før start av arbeid på nettsiden avbryter inngått kontrakt kan Leverandør kreve 80 prosent av kontraktsfestet beløp samt utgifter tilknyttet hosting. Dersom arbeid har startet og kunde velger å avslutte arbeidet har leverandør rett til å kreve inngått avtalt beløp, hosting og driftsutgifter for et år.
Ved manglende betaling eller ikke levert materiell, eller på andre måter har forhindret fremgangen i prosjektet, bortfaller 100% fornøydhetsgarantien.
3.8.1
Leverandøren forutsetter at alt materiell som mottas fra kunden er rettighets erklært med gyldige lisenser og full bruksrett.
3.8.2
Ved endringer av kunden utført på egen hånd bortfaller Leverandøren sitt ansvar for at nettsiden er teknisk optimalisert for søke møtene (SEO) og at nettsiden er responsiv samt mobiltilpasset.
3.8.3
Kunden garanterer at:
III) Kunden har lovlig behandlingsgrunnlag og oppdaterer personopplysninger cookie erklæringer som publiseres på nettsiden.
3.9
Du får inkludert:
Pris ligger på kr 699,- i måneden for vanlige nettsider og kr 1199,- i måneden for nettbutikker.
3.9.1
Hvis du ønsker en time arbeid inkludert i måneden vil prisene øke til kr 1199,- i måneden for nettsider og kr 1699,- i måneden for nettbutikker. Hvis du ikke har dette vil du bli fakturert per påbegynte halvtime. Prisen for ettarbeid er kr 625,- per påbegynte halvtime.
3.9.2
Plugins som er valgt vil kunden være ansvarlig for å betale, hvis det ikke er avtalt at vi skal viderefakturere det til kunde.
3.9.3
Nettsider som bruker ekstra verktøy eller tar større plass enn vanlig på våre servere kan bli fakturert en høyere pris, samtidig må dette være avtalt med kunde spesifikt i deres avtale.
4.1 Overdragelse av avtalen
Leverandøren har rett til å overdra avtalen til et annet selskap uten Kundes skriftlige samtykke
4.2 Bruk av underleverandør
Leverandør forbeholder seg retten til å benytte seg av underleverandør ved opprettelse og leveranse av nettsiden. Leverandøren hefter for underleverandørens leveranser som sin egen under avtalen.
5. Immaterielle rettigheter m.m
5.1 Leverandørens rettigheter
Vi hjelper deg med å finne den nettsiden som passer best for din bedrift – enkelt, effektivt og tilpasset dine behov.
Copyright © Med enerett